مهارت های زندگی

آجیل سالم را با این روش های ساده تشخیص دهید

آجیل سالم را با این روش های ساده تشخیص دهید

آجیل سالم را با این روش های ساده تشخیص دهید

آجیل برای شب عید بازار بسیار خوبی دارد،اما در این میان لزوم خرید آجیل تازه برای پذیرایی نوروزی ضرورت پیدا می کند. در حال حاضر بسیاری از آجیل های بازار مانده هستند و کیفیت خوبی ندارند،چه بسا خیلی از این آجیل ها بیماری نیز ایجاد می کنند. یک متخصص تغذیه از تست سریع و به موقع آجیل تقلبی از سالم برای ایام نوروز خبر داد.حسین ایمانی متخصص تغذیه گفت: برای خرید آجیل عید همیشه باید به میزان مصرف، آجیل و دانه های روغنی تهیه شود تا در زمان تازگی از آنها استفاده شود.

 

وی ادامه داد: آجیل به دلیل روغن زیادی که دارد خیلی زود فاسد می شود که باید قبل از خرید آجیل با خوردن چند دانه از آنها از کیفیت طعم و تازه بودنش اطمینان حاصل کنید و در صورت تازه نبودن، از خرید آجیل منصرف شد.این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه باید از مصرف آجیل های بوداده و فله ای پرهیز شود، تصریح کرد: آجیل تازه نباید هیچ بوی نامطبوعی از جمله بوی تند و بوی ترشیدگی داشته باشد که وجود حفره یا کپک زدگی از نشانه های کهنگی آجیل است.

 

وی بیان کرد: اگر در میان آجیل بقایای حشرات مرده یا زنده دیدید، بدانید که آجیل کهنه و فاسد است.
ایمانی با بیان اینکه افراد از مغزهای خام پسته، فندق و بادام استفاده کنند، افزود: سعی کنید آجیلی که انتخاب می کنید شور نباشد و کمتر بو داده باشد.وی اظهار داشت: مقداری آجیل را در مشت خود بریزید و کمی منتظر بمانید، سپس آجیل را خالی کنید اگر روی دست شما رنگ پس داده باشد، نشانه غیر بهداشتی بودن آن است.

 

این متخصص تغذیه تصریح کرد: از خریداری و مصرف انواع پسته و مغز گردو که توسط دوره‌گردها عرضه می شوند، به دلیل اینکه عمدتاً از محصولات آلوده تهیه یا مخلوط شده اند، خودداری کنید.وی تاکید کرد: از خرید و مصرف آجیل های رنگ شده خودداری کنید که در مورد میوه های خشک شده حتما باید دقت شود از میوهای خشک استفاده شود نه به صورت خیس و باید این نوع میوه ها فاقد مواد رنگی باشند.

 

ایمانی یادآورشد: رنگ هایی که برای رنگ کردن تخمه، بادام و سایر انوع آجیل استفاده می شود، عمدتاً غیرمجاز بوده و گاهی حساسیت های شدیدی را در مصرف کننده ایجاد می کند.

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا