مطالب گوناگون

پای توت فرنگی بهترین گزینه مهمانی شما

پای توت فرنگی بهترین گزینه مهمانی شما

پای توت فرنگی بهترین گزینه مهمانی شما

توت فرنگی در کیک ها کاربرد فراوان دارد، چون می تواند طعم فوق العاده ای به کیک بدهد. ما در این مطلب طرز تهیه پای توت فرنگی خوشمزه و شکیل را برای شما داریم که می توانید به راحتی آن را یاد بگیرید.

 

مواد لازم خمیر:

کره سرد: 110 گرم
آرد: 240 گرم
زرده تخم مرغ: 1 عدد
پودر قند: 30 گرم
شیر سرد: حدودا یک سوم پیمانه

 

مواد لازم میانی:

زرده تخم مرغ: 2 عدد
خامه فرم گرفته: 250 گرم
آرد: 1 ق س
شیر: یک دوم پیمانه
شکر: یک دوم پیمانه
وانیل: یک هشتم ق چ
پودر ژلاتین: 5 ق چ
پوره توت فرنگی: 200 گرم

 

طرز تهیه:

1. کره را معکبی خرد کرده و به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. آرد و پودر قند را داخل غذاساز ریخته کره سرد را اضافه کنید، غذاساز را با دور متوسط روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شده و به شکل خرده نان دربیاید.

 

2. زرده تخم مرغ را نیز اضافه کنید سپس در حالیکه دستگاه روشن است کمتر یا بیشتر از شیر دستور استفاده شود، خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید سپس خمیر را روی سطح آردپاشی شده به کمک وردنه باز کنید و داخل قالب تارت انداخته به کمک دست فرم قالب را به خمیر داده و اضافه های خمیر را با چاقو ببرید قالب را دوباره به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

 

3. پس از گذشت زمان لازم کف خمیر را با چنگال سوراخ کرده روی آن کاغذ روغنی انداخته و با سنگ نسوز یا حبوبات پر کنید و در فر از پیش گرم شده با دمای 160 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه بپزید سپس از فر درآورده حبوبات و کاغذ روغنی را برداشته و دوباره 10 دقیقه بپزید و کنار بگذارید تا خوب خنک شود پس از خنک شدن با مواد میانی پر کرده و روی آن را با خامه و توت فرنگی تزیین کنید

 

4. برای تهیه مواد میانی زرده های تخم مرغ را با همزن دستی کمی بزنید. شکر و آرد را با هم مخلوط کنید شیر سرد و زرده های تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کرده روی حرارت ملایم قرار داده مدام هم بزنید تا غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید، ژلاتین حل شده را به کرم اضافه کنید و کنار بگذارید تا سرد شود پس از سرد شدن، وانیل و پوره توت فرنگی را به کرم اضافه کنید. خامه را بزنید تا فرم بگیرد و سپس با مواد مخلوط کنید.

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا