اخبار حوادث,تجاوز و قتل

ماجرای کامل تجاوز راننده اسنپ به زن شوهردار

ماجرای کامل تجاوز راننده اسنپ به زن شوهردار

ماجرای کامل تجاوز راننده اسنپ به زن شوهردار

چندی قبل ماجرای تجاوز راننده اسنپ به یک زن در بیراهه های تهران جنجال به پا کرد، پسری که مواد مصرف کرده بود و زن شوهردار را مورد تجاوز قرار داد این روزها در انتظار اعلام حکم از سوی قاضی است و از طرفی اعتبار اسنپ، این استارتاپ بزرگ نیز زیر سوال رفته است.

 

به گزارش نیک شو، اسنپ جزو استارتاپ‌هایی بود که خیلی زود مسیر اصلی خود را پیدا کرد و پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری پیمود. با وجود اعتراضات شدید برخی از مشاغل، که کسب و کارشان به خاطر ظهور این سرویس تاکسی آنلاین مختل شده بود، بسیار اعم از برخی سازمان‌های دولتی از آن حمایت کرده و اعلام کردند نمی‌توان مردم را از استفاده چنین سرویس‌های کاربردی منع کرد.

 

در گفتگو با یکی از راننده‌های این سرویس، وی مدعی شد مزیت سرویس‌ های تاکسی آنلاین همچون اسنپ تضمین امنیت مسافران است. به عقیده این فرد امنیت راننده بیشتر از مسافر در خطر است، چرا که راننده مدارک زیادی نزد شرکت دارد، اما هر کاربر می‌تواند تنها با استفاده از یک شماره موبایل جدید، یک حساب کاربری جدید برای خود ایجاد کند. حال اتفاقی که اخیرا رخ داده، سبب شده عکس این قضیه نشان داده شود.

ماجرای کامل تجاوز راننده اسنپ به زن شوهردار

راننده اسنپ که قوانین را دور زد

محمد پسری 22 است که با دور زدن قوانین اسنپ به استخدام آن در آمد. وی دارای سو پیشینه به خاطر نزاع و درگیری و شرب خمر، بود و نمی توانست گواهی عدم سوء پیشینه را به اسنپ ارائه دهد. او ابتدا به عنوان راننده اسنپ برای مدتی مشغول به کار بود، اما بعد از اینکه طی فرجه داده شده گواهی عدم سو پیشینه خود را تحویل نداد، اپلیکیشن اسنپ مخصوص راننده وی از کار افتاد.

 

محمد در ادامه به دفتر شرکت مراجعه و مشکل را با آن‌ها مطرح کرد، اما مسئولان به ضرورت ارائه این گواهی برای ادامه همکاری تاکید کردند.او که می‌دانست در صورت احراز سو پیشینه خود دیگر فرصت کار به عنوان راننده اسنپ نخواهد داشت، بدون گفتن حرفی دیگر دفتر را ترک کرد. گفتنی است وجود خالکوبی و جای چاقوی روی سر فرد جوان، از دیگر عواملی بود که سبب شد مسئولان اسنپ عذر وی را بخواهند.

 

این راننده اسنپ در مسیر برگشت، چند جوان پلاکارد به دست را در کناره‌های خیابان دید که برای جذب راننده تبلیغات می‌کردند. محمد بعد از مطرح کردن مشکلش با آن‌ها، یک راهکار دریافت کرد. به توصیه این افراد، محمد از گواهینامه، کارت ماشین و بیمه یکی اطرافیان خود در همان روز عکس گرفت و برای آن‌ها فرستاد. در همان روز اپلیکیشن راننده اسنپ وی مجددا فعال شد و توانست سرویس دریافت کند.

ماجرای کامل تجاوز راننده اسنپ به زن شوهردار

وی حوالی ساعت 18 روز 23 شهریور و در حالی که تصمیم داشت گوشی را خاموش کرده و به سمت خانه خود در مشیریه برود، یک درخواست سفر دریافت کرد. محمد تصمیم گرفت این سرویس را به عنوان آخرین فعالیت روز رفته و سپس به استراحت بپردازد. این راننده اسنپ بعد از رسیدن به موقعیت مسافر درخواست‌کننده، با خانم جوانی رو به رو شد. مقصد فرودگاه امام بود.

 

این خانم 27 ساله که گویی برای درمان به تهران آمده بود، خیلی عادی بر روی صندلی عقب نشست. بعد از چند صد متر حرکت، مسافر درباره سر و صداهایی که از پشت ماشین به گوش می‌رسیدند پرسید و علت را جویا شد. محمد به این خانم گفت اتومبیل به مشکل برخورد کرده است و باید آن را به تعمیرگاه ببرد. این بهانه‌ای شد تا چند متر جلوتر ایستاده و از مسافر درخواست کند برای اذیت نشدن به خاطر سر و صداها، بر روی صندلی جلو بنشیند.

 

محمد مدعی است با اصرار، این خانم جوان را به این کار مجاب کرده است.بعد از بالا رفتن از اتوبان امام علی، راننده اسنپ در اطراف شیان تهران، خودرو را متوقف کرد. محمد مدعی است در آن روز، همانند بسیاری از روزهای دیگر، به خاطر مصرف قرص‌هایی که به آن‌ها اعتیاد دارد حال خوبی نداشته و باز هم از خود بی‌خود شده بود. او اصرار دارد اگر در وضعیت عادی به سر می‌برد، هرگز دست به چنین کار شیطانی نمی‌زد. گفتنی است به اعتراف خود راننده، وی بعضی وقت‌ها ماده مخدر حشیش مصرف می‌کند. متاسفانه محمد در روز حادثه نیز این ماده را مصرف کرده و حالت طبیعی نداشته است.

ماجرای کامل تجاوز راننده اسنپ به زن شوهردار

در هر صورت این راننده اسنپ از دختر جوان می‌خواهد که با هم رابطه داشته باشند و مسافر نیز آن را رد می‌کند. با این حال راننده، ماشین را به یک جاده خاکی و بسیار خلوت هدایت کرده و بدون در نظر گرفتن التماس‌‌های خانم جوان، نقشه شومش را پیاده می‌کند.

 

عصر همان روز زن جوانی سراسیمه به کلانتری 103 گاندی وارد شد و از گرفتار شدنش در دام جوانی شیطان صفت صحبت کرد. این خانم جوان به مسئولان کلانتری گفت چند روز قبل، به منظور عمل جراحی به تهران آمده است و طی این مدت، در منزل یکی از بستگانش زندگی می‌کرد. وی بعد از به دست آوردن بهبودی، تصمیم به بازگشت به شیراز می‌گیرد. پس برای ساعت 19 و سی دقیقه روز 23 شهریور، یک بلیط هواپیما تهیه می‌کند.

 

او ساعت 17 روز پرواز، در اپلیکیشن اسنپ درخواست ماشین داد و نیم ساعت بعد، یک خودروی پراید سفید رنگ به جلوی درب منزل در خیابان دماوند آمد. خانم جوان ادامه داد حین سوار شدن بر روی صندلی عقب، راننده اسنپ که پسر جوانی بود، مدعی شد کمک فنرهای عقب اتومبیل مشکل دارد، به همین دلیل از وی درخواست کرد بر روی صندلی جلو بنشیند

ماجرای کامل تجاوز راننده اسنپ به زن شوهردار

خانم جوان گفت حین حرکت خودرو به سمت فرودگاه، به ترافیک برخورد کردند. در این زمان راننده اسنپ با ادعا به آشنایی به یک راه میانبر، تغییر مسیر داد و وارد جاده خاکی شد. مسافر که ترسیده بود، از راننده اسنپ درخواست کرد به مسیر اصلی برگردد، اما او در محلی خلوت خودرو را متوقف کرد و دست به چاقو شد. در حالی که خانم جوان التماس می‌کرد، محمد نیت شوم، شیطانی، خبیث و پلید خود را اجرایی کرد.

 

راننده در ادامه شرح داستان گفت بعد از تجاوز و در حالی که تصمیم داشت مسافر را به فرودگاه ببرد، در مسیر برای خرید سیگار متوقف می‌شود. خانم جوان نیز گفت راننده اسنپ بعد از آزار و اذیت وی، پشت فرمان نشست و شروع به حرکت کرد. حین خروج وی از ماشین، مسافر زمان را برای فرار مناسب دید و بدون برداشتن وسایل خود از اتومبیل دور شد. محمد که ناظر ماجرا بود، خیلی زود سوار ماشین شد و به خانه رفت.

 

راننده اسنپ در ادامه متوجه می‌شود کیف لپ‌ تاپ مسافر در ماشین مانده است. در این کیف شناسنانه خانم جوان وجود داشت. محمد بعد از باز کردن شناسنامه با گذشت حدود سه روز از حادثه، متوجه می‌شود این خانم متاهل است. اینجاست که کوه پشیمانی بر سر وی خراب می‌شود، اما افسوس که دیگر پشیمانی بی‌فایده است.

 

تیم پلیسی سریع تجسس‌های فنی را آغاز کرد و موفق شد محمد 22 ساله را شناسایی کند. بعد از نمایش تصویر وی به خانم شاکی، هویت وی به عنوان راننده اسنپ مذکور تایید شد. تیم تجسس دریافت راننده اسنپ پس از اقدام شوم خود، به خانه مراجعه نکرده است. آن‌ها با اقدامات فنی توانستند محل تردد وی را شناسایی کنند. سر انجام راننده اسنپ و متجاوز به این خانم جوان و متاهل، در ساعت 15 روز 27 شهریور در فلکه اول تهران‌پارس دستگیر شد. او بعد از دستگیری با اصرار ادعا می‌کرد، هیچ تهدیدی در کار نبوده است، در حالی که پزشکی قانونی، وجود ضرب و جرح و آزار و اذیت زن جوان را تایید کرده است.

 

این راننده اسنپ مدعی شد باید هزینه زندگی خود را به هر نحوی شده تهیه می‌کرده است. وی اسنپ را برای فعالیت بسیار مناسب دیده، به همین دلیل بعد از اخراج، با هویت جعلی فعالیتش را از سر گرفته است. محمد در مصاحبه مدعی شد اگر کسی چنین رفتاری با اعضای خانواده وی می‌کرد، قطعا اون را به قتل می‌رساند. محمد که اکنون از هم‌بندی‌های خود در زندان شنیده برای آزار و اذیت و تجاوز، حکم اعدام صادر می‌کنند، بسیار ترسیده است و ادعا می‌کند هر شب خواب اعدام شدن می‌بیند. او از رفتار خود اظهار ندامت کرده و از شاکی درخواست بخشش دارد.

 

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، طی انتشار یک پست اینستاگرامی در صفحه شخصی خود، خبر آزار رساندن به یک مسافر توسط راننده یکی از سرویس‌دهندگان تاکسی آنلاین را تاسف‌برانگیز خطاب کرد. البته وی اشاره کرد نباید تا زمان مشخص شدن وضعیت پرونده، درباره جزییات قضاوتی داشت.

 

به عقیده آذری جهرمی کسب‌ و کارهای نوپا همانند این سرویس‌های تاکسی آنلاین، فرصتی مناسب برای بهبود فضای نامناسب حمل و نقل شهری هستند. استقبال کاربران از این سرویس‌ها نیز تاثیر مثبت‌ آن‌ها را نشان می‌دهد. اما در این مسیر رشد، مراقبت شرکت‌ها از اعتماد کاربران و محافظت از اطلاعات شخصی آنان ضروری است.

 

کاربران نشان داده‌اند خیلی خوب از کسب‌ و کارهای تازه شکل گرفته حمایت کرده و به آن‌ها اعتماد می‌کنند، به همین دلیل حفظ این اعتماد به عنوان یک سرمایه فوق‌العاده ارزشمند باید تبدیل به اولویت شرکت‌ها شود. سرویس‌های تاکسی آنلاین باید روال‌های قانونی برای استخدام داشته باشند تا با جذب افراد مناسب، فضای امنی برای سفرهای شهری ایجاد کنند.

2.5/5 - (4 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا