سینما و موسیقی

بازیگر زن هالیوودی از ماجرای تجاوز جنسی کارگردان پرده برداشت

بازیگر زن هالیوودی از ماجرای تجاوز جنسی کارگردان پرده برداشت

بازیگر زن هالیوودی از ماجرای تجاوز جنسی کارگردان پرده برداشت

طی جنجالی شدن خبر تجاوزهای مکرر جنسی تهیه کننده مشهور هالیوودی این روزها بسیاری از بازیگران به بیان تجربیات تجاوز تهیه کننده ها و کارگردان های مشهور هالیوود می پردازند. «ریس ویترسپون» در یک ضیافت با شکوه شام در هالیوود، از تجربیات خود در زمینه آزار جنسی و تجاوز سخن گفت. این مراسم از سوی مجله «ال» زنان در شامگاه دوشنبه برپا شده بود.

 

 

به گزارش نیک شو، خانم ویترسپون ۴۱ ساله، در فیلم سر به راه باش برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۲۰۰۵ شد.این تهیه کننده و بازیگر مشهور که از سال ۱۹۹۱ در فیلم بازی می کند، فاش کرد که هنگامی که ۱۶ ساله بود، مورد تجاوز جنسی یکی از کارگردانان سینما قرار گرفت. اما افزود این تنها موردی نبود که در طول حرفه خود، رفتاری نامناسب را تجربه می کرد و از این که در این مورد ساکت بماند، احساس شرم می کرد.

بازیگر زن هالیوودی از ماجرای تجاوز جنسی کارگردان پرده برداشت

ریس ویترسپون گفت: من از آن کارگردان که در شانزده سالگی به من تجاوز کرد احساس نفرت و از مدیران برنامه و و تهیه کنندگانی که باعث شدند احساس کنم، سکوت، شرط ادامه کارم است، بسیار خشمگین بودم.«ویترسپون» گفت: دلم می خواست می توانستم بگویم که آن حادثه تجاوز، اتفاقی منزوی و استثنائی در زندگی حرفه ای من بوده است، اما متاسفانه چنین نبود. من چندین تجربه آزار و تجاوز جنسی داشتم که زیاد درباره شان حرف نمی زنم.

 

وی هم چنین به رویداد های هفته پیش که در جریانش چندین نفر از زنان هالیوود پیش آمدند و از تجربه های آزار و تجاوز جنسی به خودشان، از جمله با غول مالی هالیوود ، «هاروی وینستین» سخن گفتند اشاره کرد و گفت واقعاً هفته آزار دهنده ای برای زنان هالیوود و همه جهان بود.

 

افشاگری نیویورک تایمز علیه هاروی وینستین تهیه کننده مشهور هالیوود، موج اتهامات علیه سه کارگردان مشهور دیگر نظیر تارانتینو، بن افلک و الیور استون به راه افتاده است.تاکنون ۵۰ زن از جمله زنان مشهوری مانند لیدی گاگا، آنجلینا جولی و جنیفر لارنس علیه این افراد دست به افشاگری زده اند و بسیاری از چهره های مشهور نیز به محکومیت این رفتارها پرداخته اند.

بازیگر زن هالیوودی از ماجرای تجاوز جنسی کارگردان پرده برداشت

همچنین دو کمپین یکی در آمریکا و دیگری در فرانسه علیه رفتار ناشایست با زنان به راه افتاده است.

 

بیوگرافی ریس ویترسپون

ریس ویترسپون   Reese Witherspoon متولد ۲۲ مارس ۱۹۷۶ است. او کار خود را در کودکی و با نقش آفرینی در فیلم مردی در ماه  The Man in the Moon در سال ۱۹۹۱ آغاز کرد، در سال ۲۰۰۰ وی برای بازی در فیلم انتخابات نامزدی جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی را بدست آورد.

بازیگر زن هالیوودی از ماجرای تجاوز جنسی کارگردان پرده برداشت

به گزارش نیک شو، موفقیت ویترسپون با بازی در فیلم لگالی بلاند Legally Blonde بدست آمد و همچنین بزرگترین موفقیت تجاری وی نیز در سال ۲۰۰۲ و برای ایفای نقش در کمدی رمانتیک خانه شیرینم آلاباما رقم خورد. در سال ۲۰۰۵ ویترسپون با بازی در نقش جون کارتر در فیلم سر به راه باش توجهات را به خود جلب کرد تا در نهایت موفق به کسب جوایز معتبری چون جایزه اسکار ، گلدن گلوب و بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن شد. وی به عنوان تهیه کننده،تهیه کنندگی فیلم دختر گمشده را عهده دار بوده است.

 

او با نقش‌آفرینی در فیلم سر به راه باش برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۲۰۰۵ شد. همچنین جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن و یک جایزه گلدن گلوب از این فیلم را در کارنامه خود دارد.ویترسپون در سال ۱۹۹۹ با رایان فیلیپ ازدواج کرد اما سرانجام در سال ۲۰۰۶ از وی جدا شده و سال بعد از وی طلاق گرفت.ویترسپون در سال ۲۰۱۱ با استعدادیابی به نام جیم تاث ازدواج کرد. ویترسپون از حامیان فعال حقوق زنان و کودکان می باشد.او در ۱ دسامبر سال ۲۰۱۰ ستاره خود را در پیاده رو شهرت هالیوود دریافت کرد.

بازیگر زن هالیوودی از ماجرای تجاوز جنسی کارگردان پرده برداشت

ویترسپون در بیمارستان ساوثرن بپتیسیت واقع در نیواورلئان متولد شد. جان درایر ویترسپون پدر وی در آن زمان یک دانشجوی پزشکی بود و به عنوان پزشک در ارتش خدمت میکرد. مادر او ماری الیزابت نام داشت و دارای دکترای پرستاری بود و به عنوان استاد پرستاری در دانشگاه واندربیت تدریس میکرد.

 

از آنجایی که پدر او در اوایل تولد وی در واحد نظامی ارتش آمریکا در آلمان خدمت میکرد. ویترسپون تا سن چهارسالگی در آلمان بزرگ شده است. و پس از بازگشت به آمریکا او دوران کودکی اش را در ایالت تنسی گذراند. ویترسپون یکی از دوستداران مطالعه است و برای همین نمرات او در زمان تحصیل خوب بوده اند. وی در رابطه با خودش چنین می گوید “وقتی که به کتابفروشی میروم

بازیگر زن هالیوودی از ماجرای تجاوز جنسی کارگردان پرده برداشت

تپش قلب میگیرم و در واقع دیوانه میشوم تا آنجا که دلم میخواهد همه کتاب ها را بخرم.” به همین سبب وی برای تحصیل در رشته تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه استنفورد پذیرفته شد اما بعد از یکسال تحصیل در استنفورد را رها کرد تا به ادامه بازیگری بپردازد. وی در مصاحبه ای عنوان کرده است که از این کار خودش بسیار خوشحال و راضی است.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا